Kuba Norge: +47 333 04 333 | Bygg og Anlegg: +47 454 73 515

Kuba 2.0 lanseres 20. august 2018

Kuba 2.0 lanseres 20. august 2018

Lansering av Kuba2

Det nærmer seg lansering av ny versjon av Kuba IK. Nå er vi endelig klare, og det er vi stolte av å kunne fortelle deg som kunde og samarbeidspartner. Mandag 20/8 skal du logge deg inn og se Kuba IK i ny innpakning.

Forhåpentligvis finner vi selv de fleste feil før lansering, men vi ber deg som kunde å være vår beste medspiller om noe ikke skulle være som du forventer.  Vi ber altså fortsatt om noe tålmodighet etter lansering da det må påregnes noe feilretting før alt fungerer optimalt. Feil og mangler kan ringes inn på 33304333, via chatten på kuba.no eller på mail til support@kuba.no. Vi ser virkelig frem til «å slippe dere løs» på vår nye plattform.

Husk at Kuba2 ikke bare er en kosmetisk endring i Kuba1 men faktisk et helt nytt system, bygget opp fra bunnen av. Over tid har nemlig Kuba utviklet seg i flere retninger og det var ikke opprinnelig løsning rigget for. Med ny teknologi vil Kuba2 respondere på en helt annen måte, være mer robust og i tillegg mer fleksibel.

Den mobile appen lastes ned på nytt fra Google Play eller Apple Store når vi har gått live.

Hva blir egentlig nytt i Kuba2?

  • Nytt design
  • Mer responsivt
  • Lettere brukervennlig
  • Bedre infrastruktur for håndtering av større mengder data
  • Ny mobil app på Android og iOS

Utgangpunktet er at Kuba IK, slik dere kjenner den fra dagens løsning i prinsippet er den samme. Altså man kan ikke gjøre noe mer eller annet enn det man kan på dagens løsning. Overordnet skal den nye løsningen således først og fremst være raskere og mer fleksibel i oppsettet. Likeledes vil du finne nye og bedre løsninger i dokumenthåndtering der bl.a. all opplasting og flytting av dokumenter foregår via «drag and drop», noe som vil gjøre disse oppgavene enklere og dermed mer effektiv.

Dere vil imidlertid oppdage at designet og plassering av menyer/knapper har endret seg noe. Som dere er kjent med finnes Kuba IK både i en web-versjon og som en egen Kuba-app. Som allerede omtalt er det implementert noe ny funksjonalitet, blant annet «drag and drop» i web-versjonen der det meste i løsningen administreres. De største designendringene vil dere finne i Kuba-appen. Dashboardet eller skrivebordet på appen vil i den nye versjonen kunne tilpasses hver enkelt bruker slik at man kan velge å ha de funksjonene eller «knappene» som man bruker ofte framme på skjermen, mens andre funksjoner som ikke benyttes så ofte kan bli liggende i menyen inntil man evt velger å endre dette.

Som nevnt så inneholder ikke Kuba 2.0 mange nye funksjoner i modulene, men så snart løsningen er lansert vil vi også starte arbeidet med en revisjon og forbedring av muligheter og funksjonalitet i hver enkelt modul, noe som vil bli fortløpende implementert utover høsten og vinteren. Det samme gjelder design i rapporter og andre pdf-dokumenter som genereres i systemet.

Etter overgangen til Kuba 2.0 skal dere benytte samme brukernavn og passord for innlogging både på web og app.

Vi vil fortsette å sende ut nyhetsbrev til brukerne ifm. fremdriften videre frem til endelig lansering.

Av |2018-08-16T14:56:44+00:0031. juli 2018|Kuba 2.0|