Blogg

Få med deg det siste innen HMS- og internkontrollsystemer

Blogg2023-01-23T13:05:02+01:00

Er du vår nye .NET & Angular utvikler?

By |27. februar 2024|Arbeidsforhold, Ledig stilling, Medarbeidere, Produktutvikling|

Vi er på utkikk etter en ny utvikler til vårt unge og kreative team Er du lidenskapelig opptatt av teknologi og innovasjon? Drømmer du om en rolle der du ikke bare utvikler kode men også bidrar til å forme fremtiden

Helsekontroller – Nå kan vi komme ut til deg!

By |14. februar 2024|Arbeidsforhold, Bedriftshelsetjeneste, Helsekontroller, HMS, Sykefravær, Ukategorisert|

Filip Lindgren (bedriftslege) og Nina Stuberg Guldseth (bedriftshelsesykepleier) Nå kan vi tilby helsekontroller ute hos deg! Vi i KUBA tilbyr nå helsekontroller ute hos våre kunder. Det betyr at din arbeidsplass kan få gjennomført helsekontroller blant egne ansatte på egen

Hva sier våre kunder om kursene?

By |1. februar 2024|Arbeidsforhold, Arbeidsmiljø, Avvik, Bedriftshelsetjeneste, HMS, HMS-håndbok, HMS-kurs, Internkontroll, Ledelse, Medarbeidere, Motivasjon, Oppgraderinger, Risikovurdering, Verneombudskurs|

HMS kurs er viktig for alle. Det er et økende fokus på helse, miljø og sikkerhet (HMS) både fra myndighetens side og i anbudsprosesser, men også internt i bedriften. En forutsetning for å kunne etterleve dette er god kunnskap om

Nina Stuberg Guldseth er vår nye bedriftshelsesykepleier

By |30. januar 2024|Bedriftshelsetjeneste, Internkontroll, Oppgraderinger, Samarbeidspartner|

Det er hyggelig å kunne ønske Nina velkommen i Kuba-teamet. Nina er utdannet sykepleier fra Universitetet i Agder, UiA i 2019 og har videreutdanning innen helsesykepleie i 2022. Hun har også et årsstudie i ernæring og helse fra Kristiania. Nina

Kuba Norge AS og Håndverksdata inngår samarbeidsavtale!

By |6. november 2023|Bedriftshelsetjeneste, Internkontroll, Oppgraderinger, Samarbeidspartner|

Fra venstre: Sigurd K. Løberg og Lars Olborg fra Kuba, Bjørn Arve Olsen og Eric Sundby fra Håndverksdata Kuba Norge AS (Kuba) og Håndverksdata AS (HVD) har gleden av å informere om at det er inngått en avtale om at

Vårt nye kontor i Rosenborggaten 19C i Oslo

By |1. oktober 2023|Bedriftshelsetjeneste, HMS, HR-rådgivning, Internkontroll, Kurs, Medarbeidere|

Den 1/10-23 flytter Sigurd Kvalbein Løberg inn i nye lokaler i Rosenborggaten 19C på Bislett. Sigurd er vår fysioterapeut og HMS-rådgiver og ansvarlig for de største kundene våre i Oslo. Han tar gjerne i mot kundebesøk, men det vil være

Krav til verneombud ved over 5 ansatte – fra nyttår!

By |20. september 2023|Ukategorisert|

Fra nyttår 2023 blir det krav til alle virksomheter over 5 ansatte at de må ha valgt et verneombud. Uavhengig av bransje. Det betyr at disse også må ha gjennomført opplæring. Vi tilbyr HMS-kurs både som klasseromskurs og som e-læring

Vår samarbeidspartner Favne psykologbistand gir deg 6 steg til en mer bærekraftig arbeidshverdag

By |19. september 2023|Arbeidsforhold, Arbeidsmiljø, Motivasjon, Psykologi, Samarbeidspartner|

Pluss eller minus i energibudsjettet? En bærekraftig arbeidshverdag er en hverdag hvor det er balanse mellom det som tas ut av energibudsjettet og det som settes inn. En balanse mellom arbeidsoppgaver som tar energi og arbeidsoppgaver som gir energi. Da

Verneombud eller tillitsvalgt?

By |1. juli 2023|Arbeidsforhold, Arbeidsmiljø, Verneombud|

Arbeidsgiver har ansvar for arbeidsmiljøet i virksomheten, men alle ansatte skal involveres og være viktige medspillere. Mange lurer på hva som gjelder for deres bedrift. Arbeidstilsynet har utarbeidet følgende retningslinjer: Mange blander rollene Mange blander sammen rollen som verneombud og

Gratis “Smilefjeskurs”

By |1. juni 2023|HMS, IK-mat, Internkontroll, Kurs, Smilefjes|

Gratis smilefjeskurs for ansatte – eget kursbevis! Hensikten med smilefjesordningen er todelt: Å sikre at regelverket følges av virksomhetene, samt at gjestene får informasjon om Mattilsynets tilsyn på en enkel måte. Virksomhetene har et selvstendig ansvar for å følge regelverket og Mattilsynets

Hvem skal ha bedriftshelsetjeneste?

By |6. mai 2023|Arbeidsforhold, Arbeidsmiljø, Bedriftshelsetjeneste, HMS|

Alle arbeidsgivere har plikt til å knytte virksomheten sin til en godkjent bedriftshelsetjeneste dersom risikoforholdene tilsier det. Arbeidstilsynet kan derfor pålegge enhver virksomhet å knytte til seg en godkjent BHT dersom vi ser et særlig behov for overvåking av arbeidsmiljøet

Vi ønsker Stian Torgrimsen velkommen!

By |3. mai 2023|Kuba CRM, Ledig stilling, Medarbeidere, Produktutvikling, Ukategorisert|

Stian Torgrimsen kommer til oss fra PWC hvor han hadde jobb som manager hvor hans oppgaver var å være prosjektleder med ansvar for små og mellomstore revisjonskunder. Hos oss vil Stian være administrasjons- og regnskapskonsulent med det ansvaret det

Hallvard Schelderup Sørlie – ny i support og utviklingsteamet

By |21. april 2023|Kuba CRM, Ledig stilling, Medarbeidere, Produktutvikling, Ukategorisert|

Hallvard Schelderup Sørlie (til venstre) har sin utdannelse fra IT og informasjonssystemer fra USN. Nå er han i en prosjektstilling hos oss fra og med 24. april 2023. Hans hovedoppgaver vil være: Utarbeide beskrivelse av prosjekt «Kuba CRM 2.0» Skrive

Eirik Bjørndal – ny i utviklerteamet

By |11. april 2023|Kuba CRM, Ledig stilling, Medarbeidere, Produktutvikling, Ukategorisert|

Eirik Bjørndal er til daglig student på IT og ledelse ved USN. Nå er han i tillegg ansatt i en prosjektstilling hos oss fra og med 17. april 2023. Hans hovedoppgaver vil være: Utarbeide beskrivelse av prosjekt «Kuba CRM 2.0»

Er du vår nye systemutvikler?

By |8. mars 2023|Ledig stilling, Oppgraderinger, Produktutvikling, Ukategorisert|

Kuba Norge AS holder til på Sem i Tønsberg. Vi utvikler og selger Kuba IK som er et HMS, internkontroll og kvalitetssystem. Vårt primærmarked er fortrinnsvis små og mellomstore bedrifter i Norge. Store deler av utviklingen skjer via ekstern samarbeidspartner

Benjamin Joof – nyansatt systemutvikler i Kuba

By |25. november 2022|Arbeidsforhold, Kuba 2.0, Kuba CRM, Ledelse, Ledig stilling, Medarbeidere, Oppgraderinger|

Benjamin Joof er til daglig student på IT og ledelse ved USN. Nå er han i tillegg ansatt i en prosjektstilling hos oss fra og med 1. januar 2023. Hans hovedoppgaver vil være: Utarbeide beskrivelse av prosjekt «Kuba CRM

Styringssystemet – KS

By |15. september 2022|Arbeidsforhold, HMS, Internkontroll, Kvalitetssikring, Produktutvikling, Ukategorisert|

"Styringssystemer" er ny modul for kunder som ønsker å bygge opp sitt eget styringssystem på et eget område. Det legges til en ny «knapp» i venstre meny som gir tilgang til et eget område (modul) hvor rutiner, sjekklister osv. implementeres,

Kuba Smilefjes

By |20. juli 2022|HMS, IK-mat, Oppgraderinger, Produktutvikling, Smilefjes, Ukategorisert|

Innenfor hotell og restaurantbransjen vil det være mye sikkerhet knyttet til matservering og selvsagt besøkende mennesker og grupper. Det er derfor viktig å gjennomføre risikoanalyser på anlegg, lokaler og utstyr for å forhindre skader og ulykker. Denne kontrollen utføres og

Dokumentert opplæring – ny funksjon

By |6. juni 2022|HMS, HR, Internkontroll, Oppgraderinger, Produktutvikling, Ukategorisert|

Dokumentert opplæring Opplæring av ansatte er en viktig del av oppfølgingen av ansatte. Ansatte nyansatte, lærlinger, vikarer osv må få opplæring og oppfølging før de settes i arbeide. Formålet med denne modulen er å sikre at alle får en sikker

Samarbeid med AMS om eClinic-tjenester

By |18. mai 2022|Arbeidsforhold, Arbeidsmiljø, Bedriftshelsetjeneste, HMS, HR, Medarbeidere, Sykefravær|

Kuba Norge AS tilbyr ulike digitale tjenester og systemer innen helse, miljø, sikkerhet, internkontroll, personal, bedriftshelsetjeneste m.m. Fremtiden er digital og vår ambisjon er å være tidlig ute med nye smarte løsninger. I den forbindelse har vi inngått samarbeidsavtale med

Kuba Kontroll – ny modul

By |28. april 2022|Internkontroll, Oppgraderinger, Produktutvikling, Ukategorisert|

I Kuba Kontroll finner du viktige funksjoner for å opprettholde gode rutiner for internkontroll. Dette er en helt ny funksjon for virksomheter som ønsker kontroll på daglige/ukentlige oppgaver som skal dokumenteres utført på en så enkel måte som mulig. Alt

Oppgradering av Angular og Ionic

By |6. mars 2022|Oppgraderinger, Produktutvikling, Ukategorisert|

WEB: Angular er i dag det største og mest populære rammeverket for utvikling av webapplikasjoner. Rammeverket bidrar til høy kvalitet og effektivitet i programmeringsarbeidet. Bak Angular står både Microsoft og Google – dette gir rammeverket tilgang til pålitelige ressurser og